Miért versenyelőny a minősített rendszer?

10 márc Miért versenyelőny a minősített rendszer?

A jelen kiélezett piaci környezetben a szervezetek a versenyben maradáshoz olyan termék- és szolgáltatási színvonalra kénytelenek törekedni, amely nem csak a jelen, hanem a jövőben felmerülő igényeknek is megfelelnek. Szeretnénk mi is bekerülni egy nagyvállalat beszállítói közé? Esetleg nagyobb tenderekben részt venni? Pályázaton indulni?

A jelen kiélezett piaci környezetben a szervezetek a versenyben maradáshoz olyan termék- és szolgáltatási színvonalra kénytelenek törekedni, amely nem csak a jelen, hanem a jövőben felmerülő igényeknek is megfelelnek.
  • Szeretnénk mi is bekerülni egy nagyvállalat beszállítói közé?
  • Esetleg nagyobb tenderekben részt venni?
  • Pályázaton indulni?
Az elvárások egyre magasabbak. a bekerülés egyre nehezedik.
Nem titok ennek oka. Hiszen a megnövekedett vevői elvárások kielégítéséhez elengedhetetlen a tökéletes minőségre törekvés és a folyamatos fejlesztés, ami maga után vonja, hogy, akkor ezt már szolgáltató alvállalkozóiknál is meg kell követelni.

Hogyan is tudjuk ezt az elkötelezettséget bizonyítani?

El kell nyernünk a bizalmat szervezetünk iránt, amelynek egyik leginkább ismert és elfogadott eszköze az ISO 9001 rendszer bevezetése, működtetése és egy független szervezet által kiállított tanúsítvány megszerzése. Ha szabályozott, átlátható rendszerben gyártunk/ szolgáltatunk, minimális annak az esélye, hogy ne feleljünk meg a támasztott igényeknek.

Mi is az ISO 9001 rendszer?

Fogjuk fel úgy, mint egy farmot építő játék játékszabályát. A játék neve lehetne akár, hogy „ISO-zz okosan”, hiszen nem papírtömeget akarunk gyártani, hanem előnyt szerezni, ugye?Gondoljunk csak arra, hogyan tudunk részt venni egy társas- játékban. Megadott szabályok vannak, van egy útmutató, ami mindent tartalmaz, bemutatja, hogy milyen eszközök használatosak a játék során. Lehetnek meghatározott szerepek, és lehetnek változó szerepek. És persze leírja, hogy hogyan is kell játszani.

Hát valahogy ezt „játssza” az is, aki Minőségirányítási rendszert működtet. Meghatározza a „játékszabályokat”, azaz hogyan kell pontosan végeznünk a feladatainkat, leosztja a szerepeket, azaz kijelöljük a szervezeten belül a pozíciókat és a hozzá kapcsolódó  felelősségi köröket és indulhat a játék. Tudjuk, hogy ki, mikor, hol, mit és hogyan csinál. Innentől átlátjuk a rendszert, mert minden adott, és ha porszem kerül a gépezetbe, rögtön azonosítani tudjuk, hogy mi is volt a kiváltó ok. Rossz döntést hozzuk (pl. gazdasági környezet negatív változása), nem tudunk tovább gazdálkodni a farmunkon (pl. erőforráshiány, gépleállás, vagy egy dolgozó kiesése a munkából) vagy esetleg csalt valaki (nem tartottuk be a játékszabályokat)…?

Ha mindez a megadott séma alapján készítünk el, így vagy úgy előre haladunk majd, de ha professzionálisra fejlesztjük a játékszabályok betartását az bizonyos, hogy egy lépéssel mindig versenytársaink előtt járhatunk.

Van azonban néhány lényeges különbség a társasjátékok és az ISO rendszer működtetése között:

  • ez a játék a kőkemény valóságban játszódik, nem karakterek/szerepek vannak, hanem munkavállalók, nem bónuszpontok vannak, hanem eszközkészletünk és a pénz sem játékpénz.
  • ez a játék sosem ér véget, hiszen a vevői igények rohamosan változnak, amivel lépést kell tartani.

Kedvet kaptál a „játékoz”?

Gyere és „ISO-zzunk együtt okosan!”

Tags: